2013. október 20., vasárnap

Tizenharmadik nap - A fiúk a bányában dolgoznak

Tizenharmadik nap

A fiúk a bányában dolgoznak

Ma reggel sajnos Závodi tanár úr hazament, helyette azonban délután megérkezett Román tanár úr.
Reggeli után összeszedelőzködtünk, és elindultunk Wieliczkára a sóbányába. Závodi tanár úr még a Visztula partig elkísért minket, de aztán el kellett búcsúznunk, hiszen ő a bányába már nem tudott velünk jönni. Kár, pedig nagyon tetszett volna neki is. Idáig is érdekes programokon voltunk, de eddig ez tetszett a társaságnak a leginkább. Szívesen mentünk volna benne még egy kört.

Mivel időben érkeztünk, volt még időnk egy kicsit szétnézni a parkban, főleg, hogy gyönyörű időnk volt.

Szerencsére Barbarát kaptuk idegenvezetőnek, akit a Krakkói városnézésről már jól ismertünk. Itt is kaptunk olyan fülhallgatót, amin folyamatosan hallottuk miről beszél, így nyugodtan nézelődhettünk, közben pedig folyamatosan kaptuk az információt arról, amit látunk.

Először perceken keresztül lépcsőztünk, kb. 400 lépcsőt kellett lefelé menni, és ott kezdtük meg a túrát.

Sokat megtudtunk a sóbányászatról,
nagyon jól szemléltették az eszközöket,
a munkafolyamatokat, sőt volt, amit
ki is próbálhattunk.

A legszebb része a bányának az a kápolna volt ahol még ma is tartanak misét. Még a csilláron látható díszek is sóból voltak.

Nagyon örülünk, hogy eljutottunk ide! Ez a látogatás nagy élmény volt, de hogy tovább fokozzuk ezt az elégedettség érzést , ebédre egy kis pizzát/hamburgert kaptunk:)
Mire délután visszaértünk a szállásra, Román tanár úr már ott volt. Összegyűltünk egy kicsit, beszélgettünk vele, majd Mártonnal lementek edzeni a Visztula partjára (Marcinak október 26-án verseny van Katowicében, így ő marad kint, nem is jön velünk haza, és már el kell kezdenie készülni rá). Este pedig a szokásos menetrend: vacsora, naplóírás, mosoda, pihenés.
Pihenni sokat nem pihenünk, de eszünk rendesen, úgyhogy az alábbi képen (mellyel mára el is búcsúzunk) látható, hogy milyen erősek vagyunk :)